Diş Eti Hastalıkları

Dişeti Hastalığı (Periodontoloji)

Diş eti dokusunun normal sınırları içerisinde bir başka deyişle kron-kök sınırından diş köküne doğru sıyrılmasına diş eti çekilmesi denir. Dişeti çekilmesinin birçok nedeni vardır ve önlem alınmadığı zaman diş kayıplarına neden olabilir. Diş eti sağlığımız için, en başta doğru ve düzenli fırçalama ve doğru bir diş fırçası kullanmak gerekiyor. Diş fırçanızın sert olması değil, yumuşak olması gerekmektedir. Dişler sağ sol olarak değil, aşağı yukarı olarak fırçalanmalıdır.

Diş Eti Çekilmesinin Sebepleri Nelerdir?

• Yaşlanma
  • Yanlış  diş fırçalama tekniği
  • Diş taşları ve bakteri plağı
  • Diş arkı (diş dizisi) üzerindeki diş veya dişlerin, diş arkı dışında yer almaları ve çarpık, düzensiz, rotasyona uğramış (dönmüş) olmaları
  • Diş eti iltihabı veya periodontitis sonucunda diş eti kenarında meydana gelen iltihaplı ve dejeneratif değişimler
  • Periodontal cepler ve büyümüş diş etlerinin ortadan kaldırılması amacıyla yapılan bazı diş eti operasyonları sonrasında
  • Yüksek ya da hatalı yapılmış kron, köprü, dolgulu dişlerde ve bruksizm denen diş sıkma ve gıcırdatma vakalarında
  • Dudak, yanak kas bağlantılarının diş etlerine yakın olmaları,
  • Dişler arasına gereksiz ve çok fazla kürdan, toplu iğne vb. cisimler sokulup kurcalanması, diş etinin tahriş ve tahrip edilmesidir.

Bu nedenler arasında çok önemli yer tutan diş taşları ve bakteri plağı (diş yüzeyine yapışan, gözle görülmeyen, gıda artıkları ve bakterilerin birlikte oluşturduğu yapışkan bir tabaka) detartraj da denen diş taşı temizliği veya gerekiyorsa diş eti altında, daha derinde bulunan diş taşları ve oluşumların uzaklaştırılması amacıyla yapılan subgingival küretaj işlemiyle temizlenmelidir.

Dişeti seviyesindeki ya da üzerindeki görünür diş taşları çeşitli görevleri ve biçimleri olan el aletleri ya da ultrasonik cihazlar ile temizlenir. Daha derinlerdeki, diş eti altındaki, kök yüzeyindeki gözle görülmeyen diş taşları, granülasyon dokusu (bozulmuş, hastalıklı nedbe dokuları) ve nekrotik (ölü) sement dokusunun ortadan kaldırılması ve temizliği işlemine de subgingival küretaj denir ve dişe, küretaj yapılan bölgeye ve dişin yüzeyine uygun farklı şekil, büyüklük ve amaçtaki ‘küret’ denen el aletleri yardımıyla yapılır.

Diş eti hastalığı tedavisi başarısı İstanbulDİŞ ETİ RAHATSIZLIĞINA NE İYİ GELİR?

Diş eti sağlığını korumak için yapılacak en doğru hareket düzenli diş temizliğidir. Asitli gıdaların tüketilmemesi ve yemeklerden hemen sonra diş fırçalama işleminin doğru bir şekilde yapılması gerekir. Belirli aralıklar ile diş hekimi ziyareti uzun dönemde diş eti sağlığı için büyük katkı sağlar. Diş eile diş etinin birleştiği alanlarda oluşan diş taşları ilerlemeden temizlenmelidir. Aksi durumda diş eti ve altınd bulunan kemik dokusunda hacim kaybı olur.

Diş eti hastalıkları neden olur?

Genellikle diş eti hastalığı kalıtım ile ilişkilendirilir. Ancak bunun dışında bizim etki edebileceğimiz faktörler de vardır. Bakteri sayısını en az seviyeye indirmek diş eti sağlığı için yapılabilecek en doğru işlemlerden bir tanesidir. Diş eti hastalıkları belirtileri başlamadan önlem almak en büyük faydayı sağlar. Hastalık başlangıç aşamasında iken bile düzenli ağız bakımı ve periyodok diş hekimi kontrolleri hastalığın durmasına neden olur. En önemli belirti kırmızı alarm olarak adlandırdığım diş eti kanamasıdır. Diş eti enfeksiyonunun erken dönem belirtilerinden birisi de diş eti renginde oluşan kızarıklıktır. Hemen tedavi başlandığında sorunlar ortadan kalkar.

DİŞ ETİ TEDAVİSİ FİYATI

Her hastalıkta olduğu gibi diş eti hastalığnda da kişiye özel tedavi planı yapılır ve uygulanır. Bu tedavinin en önemli aşaması olarak diş taşı temizliğ ve küretajdan söz etmek mümkündür. Diş taşlarının tamzilenmesi için hekim harcadığı zaman ve klinik giderlerine göre fat belirler. Şüphesiz kısa sürede tamamlanabilen bir operatif işlem ile daha fazla zaman ayırılrak gerçekleştirilen bir işlem fiyatı farklı olacaktır. Diş eti tedavisi fiyatı olarak başlangıç diş taşı tamizliği ücrati 300 TL gibi asgari bir ücrat ile başlar. Hastalığın seviyesi ve yapılacak işlemlere göre bu fiyat üzerine ilave yapılır. Her seans için ayrı ücret ödenmesi gerekir. Bazen diş eti tedavisi için ameliyat veya yapılan diş eti ameliyatı için kemik tozu gibi giderlerin de oluşması mümkündür.