İmplant

Siz de diş çektirdiniz ve eksilen dişin yerine implantyaptırmak istiyorsunuz sanırım. Sizin için faydalı olabileceğini düşündüğüm birkaç konu başlığına yer verdim. Dikkatlice okursanız sizin için yararlı olacak bilgilere ulaşabilirsiniz.

İmplant Diş Tedavisi Nedir

Bu sayfada size diğer sitelerde okuduğunuz klişe halini almış implant bilgilerinden bahsetmeyeceğim. İhtiyacınız olan bilgileri kısa ve açıklayıcı olarak anlatmaya çalışacağım. İmplantın tanımı ve implant yaptırmadan önce bilinmesi gerekenleri donra da kimlere implant yapılabilir konusunu bulacaksınız. Hiçbir yerde bahsedilmeyen implant başarısızlığı hakkındaki bölümün de ilginizi çekeceğini düşünüyorum.

İmplantın yapım aşamalarından sonra en çok dikkat edilmesi gereken implant sonrası ağız bakımı ile ilgili bölümü de dikkatle okumanızı tavsiye ederim.

Modern diş tedavi yöntemi olarak günümüzde herkes tarafından duyulan implant dişlerini kısmen ve tamamen kaybetmiş hastalarda kurtarıcı olan , tam dişsiz hastalar için de çok rahatlatıcı sonuçlar veren bir tedavi yöntemidir.

Ancak unutulmaması  gereken  implant diş uygulaması her kişi için farklı planlama gerektirir. İmplant sayısı ve üzerine yapılacak dişler için mevcut dişlerin durumu, kemik miktarı ve en önemlisi hastanın beklentileri büyük önem taşır.

İmplant yaptırmayı düşünen hastalar öncelikle implant fiyatını araştırmamalıdır. Asıl olan implant fiyatı değil implant planlamasıdır. Yanlış yapılan implant diş planlamaları ileride hem ek maliyetler hem de cerrahi işlemler yaptırmak zorunda bırakabilmektedir.

Kliniğimizde implant planlamaları hasta beklentileri ön planda tutularak alternatif tedavi yöntemleri ile birlikte sunulmaktadır. Her planlamanın birtakım avantaj ve dezavantajları bulunduğu unutulmamalıdır.

İmplant ile eksik diş boşluklarının giderilmesi rahat, sağlam ve güvenilir bir uygulamadır. İmplant üzerine yapılan protezler eksik dişlerin yerini alır ve aynı zamanda doğal bir yapı oluştururlar. Ağız içerisindeki eksik dişler tamamlanırken, sağlıklı dişlere dokunulmamış olur. İmplant üzeri yapılan protezler diğer bütün protezlere oranla daha uzun ömürlüdür. Alttaki dişin çürümesi veya ağrıması gibi bir sorun yaşanmaz. İmplant üzerine yapılan diş kaplama ve protezleri kişiye hissettirdiği güven sayesinde diş eksikliğinin olumsuz psikolojik etkilerini de ortadan kaldıracaktır. Titanyum alaşımlı implantlar hafif, dayanıklı ve vücuda kolay uyum sağlayan yapısıyla insanlığa yeni olanaklar sunmaktadır. Titanyum bugün ortopedik ve dental implantlarda en çok kullanılan malzemedir. İmplant tedavisi titanyum vidaların çene kemiğine yerleştirilmesi suretiyle yapılan nispeten ağrısız bir işlemdir. Özel yapım diş kuronu için dental implant dayanak görevi görür ve kuron implant dişe bağlanır. Kuron yerine oturduktan sonra kendi doğal dişinizden ayırt edemezsiniz.

İmplant Ne Zaman Uygulanır?

İmplant sağlıklı bireylere güvenle uygulanabilir. Genellikle büyüme gelişme dönemini tamamlamamış ve ergenliği devam eden genç bireylerde uygulanmaz. Şeker hastalığı ve yüksek tansiyon gibi kontrol altında olmayan bazı tıbbi durumlar da implant tedavisinin etkinliği düşürebilir. Bu sebeple dişhekiminiz tüm tıbbi durumunuzu detaylı bir biçimde incelemeden tedaviye başlamaz. Dişhekiminiz mutlaka sizin için en doğru tedavi planını belirleyecektir. Tüm hastalar birbirlerinden farklıdır ve her hasta için farklı tedavi  prosedürleri vardır.

Başarılı İmplant Tedavisi İçin Vazgeçilmez İki Koşul Vardır:

• İmplant yapılmadan önceki muayene
  • İmplant yapılmadan önceki planlama

İmplantın Yerleştirilmesi

İmplant tedavisinin cerrahi aşaması alt yapıyı çene kemiğinin içine yerleştirebilmek ve protez aşamayı kolaylaştırmak için gerçekleştirilen tüm işlemleri kapsar. İmplantların cerrahi yerleşimi, implant destekli restorasyonla sonlamın basamakların sadece bir adımıdır. Bununla birlikte sonucun başarısı, altyapının kemiğe başarıyla tutunmasına bağlı olduğundan, tüm sürecin kritik bir aşamasını teşkil eder. Cerrahi işlem gerçekleştirilmeden önce, hastanın kapsamlı bir planlama sürecinden geçirilerek, ağzındaki klinik durumun getirdiği sınırlılıkların yanı sıra greft gereksinimi ve uygun cerrahi müdahale şeklinin belirlenmesi son derece önemlidir.

İmplant Yapılmadan Önceki Muayene

Cerrahi öncesi planlama; hastanın uyumluluk düzeyi, motivasyonu ve diş yapısının farkındalığını belirlemeyi kolaylaştıran bir süreç içerir.

Ağız dışı muayenede yüze ait asimetriler, gülüş çizgisi ve varsa diğer normal dışı durumlar belirlenir.

Ağız içi muayene sistematik bir şekilde yumuşak dokuların, ağız içi hijyenin, dişeti sağlığının ve dişlerin kapanışın ve varsa protezlerin değerlendirilmesini içerir. Muayene kayıp diş bölgelerini de kapsar, var olan mesafe ve boşlukla diş eti dokuların ilişkisi de göz önüne alınır.

Bu gerçekleştirildikten sonra dental panoramik görüntüleme ve periapikal  görüntüleri de içeren filimler alınır.

Bu tedavi öncesi değerlendirme sonunda, sizin implant tedavisine uygun olup olmadığınıza dair bilgi verilir.

Kalan dişlerinizin bundan sonraki durumunu da içeren bir ayırıcı tanı yapılır ve başlangıç tedavi planlaması yapılır. Bu plan sırasında herhangi bir hastalık veya anormal bulgu, implant tedavi planlaması öncesi değerlendirilir. Bu aşama süresince şüpheli ve kötü görünümlü dişler belirlenir ve planlama üzerindeki etkilerine göre koruma veya çekim kararı verilir. İmplant tedavisi için sorun yaratma olasılığı olan dişler için çekim kararı verilebilir ve bunun gerekçesi net olarak gösterilir.

İmplant Tedavi Öncesi

Kayıp dişlerin telafisini içeren her planlamaya diş seviyesinden başlanır. Bu demektir ki; yerine konacak dişlerin son ve istenen pozisyonu, implantın cerrahi yerleşiminin planlaması yapılmadan önce belirlenmelidir.

İmplantın cerrahi yerleşimi, protez açısından yönlendirilmiş bir tedavi planı ile belirlenmelidir. Böylece, implant yerleşimi için düşünülen bölgedeki kemiğin miktarı ve implant yerleşimi öncesi veya cerrahi sırasında greft konulmasına gerek olup olmadığı da belirlenmiş olur. Protezle yönlendirilen bu tedavi planı, cerrahın implantı restorasyona göre doğru konumlandırmasına ve cerrahi sırasında karşılaşılabilecek sınırlılıkları belirlenmesine olanak tanır.

Kliniğimizde diş eksiklerinin giderilmesinde implant bir tedavi seçeneği olarak ele alınırken şu hususlara dikkat edilir.

• Diş kaybının sebebi mevcut kemik ve yumuşak doku kalitesini etkileyebilir.
  • Kalan dişlerin durumu  nedir?
  • Diş eksikliğinin giderilmesinde gündeme gelen seçeneklerin diğer dişler ve ağız sağlığı üzerindeki etkisi. İmplantların diş eksiklerinin giderilmesinde bir seçenek olduğu, ancak tam protez veya köprü gibi konvansiyonel tedavi yöntemlerinin de göz ününe alınabileceği, implant planlaması sırasında unutulmamalıdır.

İmplant Sonrası Komplikasyonlar

Bu sorunlar implant cerrahi işlemle yerleştirilmesini takip eden birkaç gün içinde gelişir. Hasta cerrahi sonrası olağan yan etki sayılabilecek şişlik, ağrı ve rahatsızlık, kanama ve morarmanın yanı sıra bölgede uzayan uyuşukluk hissi konusunda önceden uyarılmalıdır. Tüm bu sorunlar kısa dönemlidir ve genellikle ilk hafta sonunda kaybolur. Hastalar rahatlatılarak, tüm farklı komplikasyonlarla nasıl başa çıkabilecekleri konusunda bilgilendirilmelidir. Ağrıyı ortadan kaldırmak için, basit ağrı kesicilerin kullanımı değerlendirilmelidir. Cerrahi sonrası, hemen soğuk kompres uygulaması ile şişlik en az seviyeye indirilebilir. Hastalar şişliğin birkaç gün içinde ortadan kalkacağı yönünde rahatlatılmalıdır. İmplant yapılan bölgede kanama olabilir ve tampon aracılığıyla hafif basınç uygulayarak kontrol edilmelidir.

Enfeksiyonlar sık rastlanan sorunlar olmamasına rağmen, kötü cerrahi teknik veya hastanın bitkin oluşu yüzünden görülebilir. Eğer ağrı geçmiyorsa veya cerrahi sonrasına göre artıyorsa ve hasta kötü tattan şikayetçiyse, bir enfeksiyon gelişmiş olması olasıdır ve uygun antibiyotik reçete edilmelidir.Özelliklede alt çenede kısmi uyuşukluk hissedilebilir. Genellikle sinir üstünde oluşan geçici sıvı basıncına veya cerrahi sırasında sinirin travmatize edilmesine bağlıdır ve kısa sürelidir.

İmplant Başarısızlığı

Nadiren de olsa, implantın çeneye kaynaması gerçekleşmez. Böyle bir durum hem hasta hem de hekim için rahatsız edicidir. Başarısız bir implant bazen rahatsızlık vermez, bazen dişetinde lokalize bir iltihap izlenebilir. Genellikle başarısızlığın sebebi belirlenemese de, neden olabilecek risk faktörleri vardır. En sık rastlanan, altyapının iyileşme sürecinde rahatsız edilmesidir. Bu riski minimize etmek için, hareketli protezler erken iyileşme döneminde takılmamalıdır. Aynı şekilde sigara da yerel kan desteğini azaltır ve yüksek başarısızlık riskiyle ilişkilendirilmiştir başarısızlığa sebep olabilecek diğer faktörler, yerleşim bölgesinde enfeksiyon ve yerleşim sırasında zayıf cerrahi teknik ve kemiğin aşırı ısınmasıdır. Bir dokunun cerrahi yöntemlerle, kemiğe yerleştirilen implantlar bazen yetersiz kanlanma sebebiyle başarısız olabilirler. Kısa dönemde oluşabilecek diğer komplikasyonlar, bölgede ougmentasyon yapılmışsa, kemiğin veya membranın açığa çıkmasıdır. Böyle durumlarda, implant alanının enfekte olmasını önlemek için gerekli tedbirler alınır.

İmplant Tedavisinin Avantajları

Çiğneme sırasında kendi dişiniz ile çiğniyormuş gibi hissetmenizi sağlar.

İmplant uygulamaları sağlıklı bir ağız yapısı ve güzel gülüşlere ulaşabilmek için fonksiyon, estetik ve anatomik açıdan doğal dişin en iyi alternatifi olarak görülmektedir.İmplant tedavisi zor bir uygulama değildir. İmplant uygulamaları ve dişlerin yeniden kazanılması diş eksikliğinin olumsuz psikolojik etkilerini de ortadan kalkacaktır.Çiğneme fonksiyonu düzeldiği için daha dengeli ve iyi beslenme sağlanır. Böylece gıdaların tam çiğnenmemesinden kaynaklanan mide problemleri azalır. İmplant üstüne yapılan  protezlerde tutuculuk memnuniyet vericidir.

Çekilmiş dişlerin olduğu kemik bölgelerinde zamanla madde kaybı olur. İmplantların yerleştirilmesi ile bu kemik kaybı engellenir ve yumuşak dokulara destek olması sayesinde daha genç bir görünüm ortaya çıkar. Eksik dişler tamamlanır, sağlıklı dişlere dokunulmamış olur.

İstanbul İmplant Yapan Klinik

Türkiye son yıllarda sağlık turizmi ile ön plana çıkan bir ülke konumuna geldi. Bu başarıda yetişmiş kalifiye sağlık personeli ve modern tıbbi cihazları yeri büyük. Ancak kabul etmek gerekirki uygun fiyatlar ile tedavilerin yapılması rekabet gücünü arttırmakta. Tercih nedenleri arasında önemli bir etken de tarihi ve turistik özellikleri. İstanbul şehri bu bakımdan ön plana çıkıyor. Hem diş tedavilerini yaptırmak hemde Dünyanın en iyi yemekleri,manzarası ve eşsiz tarihi ile büyülü şehirde tatil yapmak isteyenlerin gözdesi İstanbul.

Kliniiğimiz İstanbul Atatürk havalimanının hemen yanıbaşında Küçükçekmece gölü ile Marmara denizinin birleştiği alanda. Metro ve metrobüs gibi toplu ulaşım imkanlarından faydalanmak mümkün. Konaklama için İstanbulun seçkin otelleri sizi bekiyor. www.booking.com ile otel rezervasyonnunuzu yaptırırken Atatürk havalimanına yakın konumda seçeceğiniz oteller kliniğimize de yakın olacaktır.

İmplant Yapım Aşamaları

Diş implantları, tek bir dişini,birçok dişini ya da hiç dişi olmayanlar için kalıcı olarak diş yapımına imkan tanır. Dişerini kaybetmiş…

GÖRÜNTÜLE