Diş Temizleme Bilinmesi Gerekenler

Diş Ve Diş Eti Sağlığı

Hastalarımızın diş kayıplarının en önemli etkenlerinin başında diş etlerinin iltihaplanmasına bağlı olarak dişleri çevreleyen kemiğin erimesi sonucu dişin sallanması ile çekilmesi gelir.

Diş eti hastalıklarının sebebi ise dişlerin yüzeyinde temizlenemeyen plak tabakası yani diş yüzeyinde uzun süre beklemiş ve olgunlaşmış bakteriler sebep olur.
Bu plak tabakası temizlenmediği takdirde diş üzerinde diş taşı veya tartar denilen sert kristalize ve diş etini rahatsız eden yapı oluşur. Uzun süre temizlenmeyen diş taşları diş etinin iltihaplanmasına şişmesine ve kanamasına yol açar. Bu durumda iltihap hücreleri diş etinde yoğunlaşır ve zamanla bu bölgedeki kemiği yani dişlerin çeneyle olan bağlantısını yok etmeye başlar. Böylece dişler ağız içinde sallanmaya başlar. İşte dişlerin sallanmasının sebebi budur.

Yani basit bir diş taşı temizliği ile çok ciddi diş ve diş eti hastalıklarının önüne geçilebilir. Diş ve diş eti hastalıklarının engellenmesi ve tedavi edilebilmesi için dişteki bakteri plaklarının, diş taşlarının ve diş etinin içerisine kadar girmiş ilerlemiş bakterilerin temizlenerek ortamdan uzaklaştırılması gerekir.

Bahsettiğimiz bu temizleme işlemini gerçekleştirdiğimiz cihazların ve el aletlerinin dişe veya diş minesine zarar vermesi kesinlikle söz konusu değildir.

Diş temizliği ile bakteri plakları ve diş taşları uzaklaştırılır yani diş etinin tedavisidir, bu yüzden diş temizleme zararlımıdır diye sorulan soruların aslında hiçbir mantığı yoktur bilakis diş temizleme son derece sağlıklı bir tedavidir ve etkisi anında görülür.

Diş taşlarının uzun süre temizlenmemesi nedeniyle diş etleri çekilmiş bir hastanın diş taşlarını temizlendiğinde diş kökleri açığa çıkar. Hasta, diş taşlarını temizlettiği için diş köklerinin açığa çıktığını düşünebilir. Ancak asıl sebebi belirttiğimiz gibi kötü ağız hijyeninden kaynaklanmış diş eti çekilmeleridir. Yapılan diş temizliğinden dolayı değildir. Hatta diş etlerinin daha da çekilmesinin önüne geçmek için çok iyi bir ağız hijyeni şarttır. İyi bir ağız hijyeni için düzenli diş fırçalama çoğu zaman yeterlidir. Ancak tabiî ki diş fırçalama tekniğinin iyi bilinmesi ve düzgün uygulanması gerekir. Diş temizliğinden sonra yeniden diş taşı oluşumunu yavaşlatmak ve hatta engellemek sizin elinizdedir. Diş hekiminizin gösterdiği şekilde fırçalayarak ve ara yüz bakımını yaparak istenen ağız sağlığına kavuşursunuz.Dişlerinizi temizlettirdikten sonra hızlı bir şekilde yeniden diş taşı oluştuğunu düşünüyorsanız fırçalama şeklinizi gözden geçirmelisiniz.Temizlenen bir yer yeniden kirleniyorsa iyi bakılmadığı anlamına gelir. Ağız sağlığının genel vücut sağlığının bir parçası olduğunu düşünerek dişlerinizin bakımını ihmal etmeyin ve gerekiyorsa dişlerinizi mutlaka temizlettirin.