İMPLANT DİŞ YAPTIRMAK ZOR MU?

Diş Yaptırmaktan Korkmayın

Dişlerimiz sindirim sisteminin başlangıç noktasıdır ve ağız kısmında aslında en önemli görevi üstlenirler. Yediğimiz besin öğelerinin kopartılması, parçalara ayrılması ve öğütülmesi görevini üstlenen sert yapılardır. Ayrıca dişler ses çıkarma, görünüm ve çene sağlığı açısından önemli görevler üstlenirler.

Peki, bu kadar önemli görevleri olan dişlerimizi neden kaybediyoruz ve neden diş yaptırmaktan korkuyoruz? Diş yaptırmaktan korkmayın, çünkü dişlerimiz olmadan yaşamımızı sürdürmemiz mümkün değildir ve iyi bir diş hekimi süreci ağrısız atlatmanıza yardımcı olacaktır.

Diş Yaptırmanın Çeşitli Yolları Vardır

İmplant takma yöntemi, hareketli veya sabit protezler, porselen kaplama yöntemi ve zirkonyum ile kaplama başlıca diş yaptırma usullerindendir. Özellikle zirkonyum son yıllarda tercih edilen çok sağlam ve dişe en yakın kaplama usulüdür. Dişlerini yaptırmak isteyen hastalarımızın kafalarında bir takım soru işaretleri ve korkular oluşabiliyor. Bu sorulardan bazıları elbette haklı sebeplere dayanıyor.

Mesela diş yaptırma işlemleri ağrılı işlemler midir? Veya implant ya da porselen diş yaptırmak ne kadar mantıklı? Ne kadar uzun ömürlü olur? Çok masraf yapar mıyım? Bu ve benzeri sorular şüphesiz dişçiye giderken bizleri tedirgin edebiliyor.

Korkmaya Gerek Yok Cevaplar Burada!

Soru: Dişimi yaptırırsam acı çeker miyim? Cevap: Diş tedavisi sırasında lokal anestezi yapılacağından, eğer doğru uyuşturma işlemi uygulanmışsa acı en az %95 oranında azalacaktır.

Ekseriyetle tedavi bitiminde basit ağrı kesiciler ile oluşan ağrılar giderilebilir. Çoğu hasta tedavi bitiminde acı çekmemektedir. Porselen, Zirkonyum ya da İmplant yaptırmak mantıklı mıdır?

Hastaların koparma ve parçalama gibi işlemleri yapabilmesi için dişlerine ihtiyaçları vardır ve dişe en yakın malzemeler bu malzemeler oldukları için kullanılmaları kişilerin ağız konforunu arttıracaktır. Ayrıca ağızda oluşabilecek herhangi bir komplikasyonun de önüne geçilecektir.

Yapay Dişlerin Ömrü Ne Kadardır?

Her tedavi yöntemine farklı ömür biçmek daha doğru olacaktır. Porselen kaplamalar ortalama 5-10 yıl ömürlü olmaktadır ve tabi bu süre diş bakımıyla doğu orantılıdır. İmplant tedavisinde bu süreyi 10-15 yıla çıkarabilmek mümkündür. Bu sürelerin hastalardaki ağız bakımı ile doğrudan ilgili olduğu unutulmamalıdır. Çünkü nasıl ki dişlerimizi kaybedebiliyoruz, yapay dişlerimizi de kaybetmemiz mümkündür. Zirkonyum kaplamalara gelince bunlar en kaliteli kaplamalar oldukları için ömürlük olduklarını söylemek yanlış olmaz ancak gerekli bakımların yapılması gerekmektedir. Aksi taktirde diş köklerinde hastalık oluşması kaçınılmaz olacaktır.